דבר המנהלת

דבר המנהלת- בית ספר "נווה זמר"-רעננה

אדם לאדם-אדם  (ברק)

תקשורת מקרבת לבבות.

בית הספר חורט על דגלו את כבוד האדם בדגש על ארבעת ערכי יסוד: אהבה, אחריות , קבלת השונה ונתינה.

אנו מאמינים כי תקשורת הינה הבסיס לקיום חיים תקינים לאנשים בחברה. התקשורת מתבטאת בקשר בין התלמידים, בין המורים לתלמידים, בין המורים למורים, בין הורים לתלמידים ובין בית ספר לסביבה הרחבה.

התקשורת מדוברת , מתוקשבת , נצפית (שפת גוף) ונמצאת בכל מקום ובכל דבר. בבית הספר אנו שואפים לטפח מיומנויות תקשורת שונות ומלמדים על סוגי התקשורת הקיימים.

בבית החינוך שלנו כל מחנך ומחנכת הם מעין רועים שתפקידם לראות את הילדים שסביבם ולהתאים לכל אחד ואחת מהם את הניגון המיוחד משלו.

לדאוג לתהליך צמיחתם בבית הספר ,שיחוו חוויות הצלחה שיובילו להנעה, להעמקת תחושת השייכות ולמימוש עצמי.

ואף כל אחד מהילדים הוא מעין רועה המנהיג את למידתו, שותף פעיל בתהליכי הלמידה, חוקר יוזם ומוסיף ידע, פועל מתוך משמעות ומכוונות עצמית, מודע לחוזקותיו ומכיר בייחודיות של חבריו.

בבית הספר אנו פועלים כתזמורת רבת משתתפים, אשר לכל אחד ואחת הניגון המיוחד, גוון וצבע הקול המיוחד משלו, והתזמורת מנצחת בזכות השוני הרב שבין כלי הנגינה שיוצרים יחד הרמוניה מושלמת.

אנו מאמינים כי בכל תלמיד ותלמידה טמונים כישרונות וחוזקות. מחובתנו לעזור לתלמידים לזהות את כישוריהם על ישי חשיפתם למגוון רחב של כישורים, לחזקם ולאחר מכן להשתמש בהם ככלי למידה.

בבית הספר מתקיימת למידה חווייתית ומשמעותית. אנו מאמינים כי למידה המפגישה את התלמיד עם כישוריו תוביל ללמידה משמעותית ולתחושת מסוגלות עצמית גבוהה.                                  

בית הספר מאפשר לתלמידים את ההזדמנות לאתר את כישוריהם וחוזקותיהם האישיים ולהביאם לידי ביטוי במגוון תחומי לימוד.

צוות בית הספר שוקד על בניית תוכניות לימודים אינטרדיסציפלינריות המאפשרות לכל תלמיד ללמוד בצורה חווייתית ומעצימה. מבנה בית הספר מאפשר זאת, המבנה הייחודי הכולל מרחבים פתוחים מזמינים למידה ייחודית באווירה נעימה.

אנו מאמינים כי – " חינוך בונה קהילה – קהילה בונה חינוך "

הורי תלמידי בית הספר מהווים ציר חשוב ומרכזי בהצלחתו של בית הספר: התקשורת עם ההורים הינה נדבך משמעותי המאפשר לכל הורה להיות מעורב על ידי הבאה לידי ביטוי של דעותיו, כישוריו, ורעיונותיו באמצעות פעילויות חברתיות, שותפים בוועדות, מגלי שיח הורים-מורים- תלמידים וכמובן באמצעי תקשורת מגוונים,  שימוש במערכת ממוחשבת מתוקשבת – סמרטסקול וכו'.

קשרים בינאישיים בין קהילת בית הספר לבין הקהילה החיצונית מהווים אמצעי חשוב לחינוך לערך אהבת אדם.

קהילת בית הספר חשה מחויבות גדולה כלפי האחר, ומקפידה לפעול למען הקהילה הרחבה , זאת על ידי שיתופי פעולה עם בית ספר לי-אור, עם הגנים הסובבים אותנו, בבית אבות, חיילים בודדים, קשר עם בית ספר יהודי ברומא, תרומה לנזקקים וכו'.

אנו מאמינים שבאמצעות תרומה אקטיבית לקהילה תלמידנו יכירו בחשיבות הנתינה לאחר וקבלת השונה.